4.2.6. KATILIMCI, işveren tarafından dil ya da beceri yetersizliği veya işverenin ihtiyaçlarındaki değişiklikler nedeni ile yerleştirildiği görevden başka bir pozisyona alınabilir. KATILIMCI, bu gibi pozisyon değişikliği durumlarında UT’nin hiçbir sorumluluğu bulunmadığını ve UT’nin ve/veya ilgili SERVİS SAĞLAYICI’nın işverenler ile pozisyon değişiklikleri ile alakalı görüşme konusunda hiçbir zorunluluğu ve etkisi bulunmadığını peşinen kabul eder.

4.2.7. KATILIMCI’nın çalışma saatlerinin yoğunluğu ve günlere göre dağılımına sadece işveren karar verebilir. KATILIMCI, UT ve ilgili SERVİS SAĞLAYICI’ların iş saatlerinin değiştirilmesi konusunda hiç bir yetkisi olmadığını peşinen kabul eder. Çalışma saatleri, ABD yasalarına göre belirlenen üst sınırları aşamayacağı gibi; ekonomik kriz, doğa olayları, KATILIMCI’nın yetersizliği vb. durumlarda çalışma saatlerinin beklenenden daha az olması durumunda KATILIMCI, çalışma saatlerinin artırılması için işverenle görüşme konusunda UT ve/veya ilgili SERVİS SAĞLAYICI’nın hiç bir zorunluluğu ve işveren üzerinde hiçbir yetki ve etkisi olmadığını bilir ve kabul eder.

4.2.8. KATILIMCI, çalışma saatlerinin uzunluğu, zaman diliminin farklılığı, ulaşımın zorluğu ve iletişim olanaklarının çok az ya da kısıtlı olması gibi nedenler ile meydana gelebilecek aksaklıklardan, sağlık sorunlarından, işverenden ya da değiştirilen görev ve pozisyondan ve/veya bu husustaki problemlerden doğabilecek ihtilaflardan UT’nin sorumlu olmadığını, söz konusu ve benzeri durumlarda UT’nin görevinin, bu durumları ilgili SERVİS SAĞLAYICI’ya rapor etmekten ibaret olduğunu bilir ve kabul eder.

4.2.9. Amerika’ya gittikten sonra, işveren ile arasındaki anlaşmazlıktan, sözleşmesinde belirtilen tarihten sonra Amerika’ya gitmesinden veya çalışma şartlarına uymaması gibi sebeplerden dolayı KATILIMCI’nın işini kaybetmesinden UT sorumlu değildir ve KATILIMCI bir hak talebinde bulunamaz ve ücret iadesi isteyemez.
4.2.10. İşverenler, sezonun başlangıç ve bitiş tarihlerini belirleme, çalışanların görev yerlerini, pozisyonlarını, vardiyalarını, haftalık çalışma sürelerini ve saatlik ücretlerini değiştirme ve/veya iş sözleşmelerini feshetme haklarını ilgili ABD kanunlarına göre saklı tutarlar. Bu nedenle, KATILIMCI ve işveren arasında çıkabilecek ihtilaflardan UT sorumlu değildir. İşverenler KATILIMCI’ları günlük vardiyalarının çoğunu oluşturmayacak şekilde gece vardiyalarında (22:00 – 06:00 arası) da çalıştırabilirler.
4.2.11. İlgili SERVİS SAĞLAYICI’lar, işveren tarafından doldurulan iş kabul formundaki bilgilerin ve KATILIMCI’nın işe alındığının teyidi için işverenle iletişime geçer ve işyeri ve çalıştırmayı düşündüğü KATILIMCI hakkında sorular sorarak iş kabulündeki bilgileri kontrol eder. KATILIMCI da iş kabulünü aldıktan sonra işvereniyle irtibata geçmek ve kontrolünü yapmak zorundadır. Buna rağmen hiçbir şart altında iş pozisyonları programın bağlı olduğu ABD yasaları gereğince yasal bir garanti altında değildir. Bir işverenin, bir işi saklı tuttuğunu bildirmesi, KATILIMCI oraya vardığı zaman işin hazır olacağına dair yasal bir bağlayıcılık ve garanti teşkil etmez. İşverenin taahhüdü yalnızca iyi niyete dayanmaktadır. Böyle bir durumda UT, KATILIMCI lehinde hareket ederek, aşağıdaki maddenin hükümlerini uygulayacaktır.

4.2.15. KATILIMCI’nın, işe yerleştirilmesinden sonra ve Amerika’ya gitmesinden önce, işvereni veya gideceği yer ile ilgili olumsuz bilgilerin alınması ve bu nedenle KATILIMCI’nın yerleştirildiği işin artık ortadan kalkması durumunda ilgili SERVİS SAĞLAYICI’lar, KATILIMCI’yı yeni bir işe yerleştirecek, UT de ilgili durumu KATILIMCI’ya bildirerek, ilgili SERVİS SAĞLAYICI’lar tarafından bulunan yeni işi KATILIMCI’ya sunacaktır. KATILIMCI böyle bir değişiklikten dolayı UT ve/veya ilgili SERVİS SAĞLAYICI’ları sorumlu tutamaz. Bu gibi durumlarda KATILIMCI’ya yeni iş bulunurken KATILIMCI’nın ilk işine; bulunduğu yer, özellikleri ve şartları itibari ile benzer bir iş bulunmaya çalışılır. Buna rağmen ilgili SERVİS SAĞLAYICI’lar ilk iş ile aynı yerde, aynı özellikte ve/veya aynı şartlara sahip bir işi garanti etmez. KATILIMCI, sunulan yeni işi kabul etmemesi durumunda UT ve/veya ilgili SERVİS SAĞLAYICI’lar KATILIMCI’ya başka bir iş sunmak zorunda değildir. Böyle bir durumda KATILIMCI yeni bulunan işi kabul etmezse programı program sponsoru olan ilgili SERVİS SAĞLAYICI tarafından iptali edilir ve sözleşmenin 5.5 numaralı maddesindeki iade koşulu uygulanır.

benim dikkatimi çeken tüm maddeler tam olarak bu.