Konu: İslamiyet Hakkında Karşınıza Çıkacak Sorular ve Yanıtları

TW Üstün Hizmet Watçısı
    Üyelik tarihi
    Oct 2009
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart İslamiyet Hakkında Karşınıza Çıkacak Sorular ve Yanıtları

1.What is the name of your religion?

Its name is “Islam”. It means “peace”. In our holy book Quran, God says that " The only (true) religion in the sight of Allah is Islam." (Surah Ali-Imran/19). Because Islam is the last religion and there will be no religion until the doomsday.

2.What are the important holidays and traditions of this religion?

There are two festivals (eids) in a year and Friday is the blessed day for us. Each year, Muslims fast for one month. They do not eat and drink anything during the day until sunset In this month, they do not only eat and drink but also help poor people much more than they do in the previous months and try to do good things for other people. We pray five times a day.
    In Islam, GOD JUDGES AND FORGİVE people. You may have a lot of sins but Allah is the most merciful who can forgive you.

3.How has religion shaped your life?

I don’t do wrong things such as robbery, killing people, telling lie, adultery…etc. I try to be a hardworking Muslim because Islam wants us to be hardworking and be beneficent to people. I try to be honest. I know ı need to be generous and peaceful. I don’t harm people or animals. I try to be better each day. I love all people whether they are Muslim or not. I never despise anybody.

4.What are the challenges, if any, to practicing this particular religion?

It has relatively no challenges. You do good things and pray five times a day. That is all. May be fasting one month might be challenging but it is not so hard. I think you need to know why this religion is different from the others or why you should believe it. The answer is this religion is the last component of the other religions, Christianity and Judaism. Think about a movie. For example Matrix, This movie has an end after 4 parts. Every part has a specific time. Islam is the last part of the religions sent by GOD. Why did God send Islam? The other religions lost their originality. The church or some people wrote the holy book according to their wishes and ideas. However not even one letter of Quran has been changed. In Quran, God says that “Without doubt, we sent down the message (Quran) and we will preserve it.” God said this almost 14 centuries ago and today we see that he preserves it.

5.Were you born into your religion or did you convert later in life?

I was born into my religion. I know other religions but Islam is the last and the perfect religion. After Islam, other religions lost their originality. In our life always the last things are valid. I want to give a simple example; the European people use Euro as currency. They cannot use mark, their previous currency because it is not valid. Like this Christianity and Judaism are not valid anymore.

6.If you converted, what made you decide to convert?

First of all Islam is the last religion and it is universal. However other religions were for a particular society. The aim of Islam is that we have good and peaceful life, it is the most logical religion.

7.I read online that some people in Muslim countries celebrate Christmas. How do you view Jesus in the context of your religion?

We believe that Jesus is a prophet, too. We never deny this and we believe in all of the prophets mentioned in Bible and Quran. The prophets mentioned in Bible were mentioned in Quran, too. The difference is we do not accept that he is dead. As it is mentioned in our religious book, Quran, Jesus is not the father or son or a God but he was a prophet and he was not killed. He was taken to the sky(!) by God. He will come back to the earth again before the judgement day. In Quran, God says, “He is God, the one and only; God, the eternal, absolute; He begets not, nor is he begotten; and there is none like unto Him”. (Ikhlas 112:1-4)
    On the other hand, why you should believe a religion? I think the question must be “what will you lose if you believe in this religion?” we as Muslims try to do good things in this life and we try to have a regular life.

8.Does your mosque have any special rules about clothing, or who is allowed inside? For example, there is a Muslim Mosque in Washington that does not allow women inside. Do they all have the same rules, or does it depend on the mosque?

Men can not reveal their bodies between their navel and knees. Women have to cover all their bodies except their faces and hands. Both men and women can go to mosques. They just pray in different sections. In turkey everyone go to Mosque because these Mosques have special parts for women. Maybe in Washington they did not build a special part for women.

9.What do you say to people who approach you about converting to their religion?

I say “go and search about it deeply” or “read Quran and it will answer all of your questions”.

10.How does your religion view women’s contributions to Muslim religious practices?

Women have a special position in this religion. Women were unimportant before the Islam but Islam banned men to hurt women. Unfortunately there is a big misconception of Islam about women. before islam, women had really bad conditions in society. They were just like a good. People used to buy them from slavery markets, after having fun with them, they used to kick them out of their house. It was a shame to have a daughter before islam. People used to bury their daughters alive. With Islam, all those horrible things were abolished.Prophet Mohammad (peace and blessings be upon him) says “the best ones among you are the one who behaives his wife the best”. In our holy book Quran, there is a chapter dedicated to women (Suratun Nisa) and also Suratun Maryam (Virgin Mary chapter). They are equal because women are human like men. Islam says that men and women are complementary of each other. We never despise women.

11.Who is the sacred being in your religion?

We believe in one God and we believe what he wants us to believe such as angles, prophets, holy books, the resurrection after life.
    Our prophet is Mohammad (peace and blessings be upn him). He put people from dark to light. However, we muslims accept the whole prophets since Prophet Adam (peace and blessings be upon him).
    If you do not accept any of those prophets, we will not be a muslim. So, Jews do not accept Jesus, and Christians do not accept Mohammad , we muslims accept all prophets including Abraham, Moses, Jesus…

12.Do you have a holy book? For example, Christians use the Bible. Who are the important people in your holy book?

Our holy book is Quran. Quran was revealed to prophet Mohammad. Prophet Mohammad did not write it. Quran is about 600 pages, and 6666 verses and 114 chapters.There are many muslims who know the whole Quran by heart. God mentions some prophets in Quran. Jesus, Moses, Abraham, Joseph, Adam, etc are all mentioned in it.
    As you know, every prophet has miracles, for instance jesus used to cure leprosy or blind people. God has given those special powers to the prophets ,so that people can not reject if there s a necessity to show a miracle. Prophet Mohammad had many miracles too, but his greatest miracle is Quran. It may occur in your mind that how can a book be a miracle.Quran is in arabic language and as you know in every culture there is a period in which people are the best either in literature or art. At the time of prophet Mohammad (peace and blessings be upon him), arabian people were the best in language. Every year, they used to held a festival in which they used to choose the best poets, and the best poems would be hang on the wall of Kabah. With the coming of Islam, all those arab poets became silent, they couldnt say anything LIKE Quran. and it was impossible for prophet Mohammad to say such perfect things as he was an illeterate person. In Quran you can never find a mistake or contradiction. It is totally a perfect book. However in the works of famous people like shaekspear we can find mistakes or contradictions. All those things clearly shows that Quran is the words of GOd. If you listen to a Quran recitation, it will speak to your inner soul and affect you since it is the words of God.

ABD den döndükten sonra ordaki arkadaşım bu soruları yolladı. Konuyla ilgili ve bilgili olan 4 arkadaş bu metni hazırladık ve yolladık.Umarım faydalı olur sizin için. Her ne kadar WAT ın diğer tarafı varsa da bu yüzüde var.Eminim sizede gelecektir bu tarz sorular.
    "ALL GOOD THING TO THOSE WHO WAIT"

Profesyonel Watçı fatih26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2007
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

çok güzel olmuş.elinize sağlık.
    2007 WAT DESTIN,FLORIDA CANKURTARAN KEN ŞİMDİ 8 YIL ARADAN SONRA 2015 AĞUSTOS TA TURIST OLARAK 11 GÜN DOĞU AMERIKADA.

Siteden Uzaklaştırıldı
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Yaş
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

Alıntı beysinCDA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.What is the name of your religion?

Its name is “Islam”. It means “peace”. In our holy book Quran, God says that " The only (true) religion in the sight of Allah is Islam." (Surah Ali-Imran/19). Because Islam is the last religion and there will be no religion until the doomsday.

2.What are the important holidays and traditions of this religion?

There are two festivals (eids) in a year and Friday is the blessed day for us. Each year, Muslims fast for one month. They do not eat and drink anything during the day until sunset In this month, they do not only eat and drink but also help poor people much more than they do in the previous months and try to do good things for other people. We pray five times a day.
    In Islam, GOD JUDGES AND FORGİVE people. You may have a lot of sins but Allah is the most merciful who can forgive you.

3.How has religion shaped your life?

I don’t do wrong things such as robbery, killing people, telling lie, adultery…etc. I try to be a hardworking Muslim because Islam wants us to be hardworking and be beneficent to people. I try to be honest. I know ı need to be generous and peaceful. I don’t harm people or animals. I try to be better each day. I love all people whether they are Muslim or not. I never despise anybody.

4.What are the challenges, if any, to practicing this particular religion?

It has relatively no challenges. You do good things and pray five times a day. That is all. May be fasting one month might be challenging but it is not so hard. I think you need to know why this religion is different from the others or why you should believe it. The answer is this religion is the last component of the other religions, Christianity and Judaism. Think about a movie. For example Matrix, This movie has an end after 4 parts. Every part has a specific time. Islam is the last part of the religions sent by GOD. Why did God send Islam? The other religions lost their originality. The church or some people wrote the holy book according to their wishes and ideas. However not even one letter of Quran has been changed. In Quran, God says that “Without doubt, we sent down the message (Quran) and we will preserve it.” God said this almost 14 centuries ago and today we see that he preserves it.

5.Were you born into your religion or did you convert later in life?

I was born into my religion. I know other religions but Islam is the last and the perfect religion. After Islam, other religions lost their originality. In our life always the last things are valid. I want to give a simple example; the European people use Euro as currency. They cannot use mark, their previous currency because it is not valid. Like this Christianity and Judaism are not valid anymore.

6.If you converted, what made you decide to convert?

First of all Islam is the last religion and it is universal. However other religions were for a particular society. The aim of Islam is that we have good and peaceful life, it is the most logical religion.

7.I read online that some people in Muslim countries celebrate Christmas. How do you view Jesus in the context of your religion?

We believe that Jesus is a prophet, too. We never deny this and we believe in all of the prophets mentioned in Bible and Quran. The prophets mentioned in Bible were mentioned in Quran, too. The difference is we do not accept that he is dead. As it is mentioned in our religious book, Quran, Jesus is not the father or son or a God but he was a prophet and he was not killed. He was taken to the sky(!) by God. He will come back to the earth again before the judgement day. In Quran, God says, “He is God, the one and only; God, the eternal, absolute; He begets not, nor is he begotten; and there is none like unto Him”. (Ikhlas 112:1-4)
    On the other hand, why you should believe a religion? I think the question must be “what will you lose if you believe in this religion?” we as Muslims try to do good things in this life and we try to have a regular life.

8.Does your mosque have any special rules about clothing, or who is allowed inside? For example, there is a Muslim Mosque in Washington that does not allow women inside. Do they all have the same rules, or does it depend on the mosque?

Men can not reveal their bodies between their navel and knees. Women have to cover all their bodies except their faces and hands. Both men and women can go to mosques. They just pray in different sections. In turkey everyone go to Mosque because these Mosques have special parts for women. Maybe in Washington they did not build a special part for women.

9.What do you say to people who approach you about converting to their religion?

I say “go and search about it deeply” or “read Quran and it will answer all of your questions”.

10.How does your religion view women’s contributions to Muslim religious practices?

Women have a special position in this religion. Women were unimportant before the Islam but Islam banned men to hurt women. Unfortunately there is a big misconception of Islam about women. before islam, women had really bad conditions in society. They were just like a good. People used to buy them from slavery markets, after having fun with them, they used to kick them out of their house. It was a shame to have a daughter before islam. People used to bury their daughters alive. With Islam, all those horrible things were abolished.Prophet Mohammad (peace and blessings be upon him) says “the best ones among you are the one who behaives his wife the best”. In our holy book Quran, there is a chapter dedicated to women (Suratun Nisa) and also Suratun Maryam (Virgin Mary chapter). They are equal because women are human like men. Islam says that men and women are complementary of each other. We never despise women.

11.Who is the sacred being in your religion?

We believe in one God and we believe what he wants us to believe such as angles, prophets, holy books, the resurrection after life.
    Our prophet is Mohammad (peace and blessings be upn him). He put people from dark to light. However, we muslims accept the whole prophets since Prophet Adam (peace and blessings be upon him).
    If you do not accept any of those prophets, we will not be a muslim. So, Jews do not accept Jesus, and Christians do not accept Mohammad , we muslims accept all prophets including Abraham, Moses, Jesus…

12.Do you have a holy book? For example, Christians use the Bible. Who are the important people in your holy book?

Our holy book is Quran. Quran was revealed to prophet Mohammad. Prophet Mohammad did not write it. Quran is about 600 pages, and 6666 verses and 114 chapters.There are many muslims who know the whole Quran by heart. God mentions some prophets in Quran. Jesus, Moses, Abraham, Joseph, Adam, etc are all mentioned in it.
    As you know, every prophet has miracles, for instance jesus used to cure leprosy or blind people. God has given those special powers to the prophets ,so that people can not reject if there s a necessity to show a miracle. Prophet Mohammad had many miracles too, but his greatest miracle is Quran. It may occur in your mind that how can a book be a miracle.Quran is in arabic language and as you know in every culture there is a period in which people are the best either in literature or art. At the time of prophet Mohammad (peace and blessings be upon him), arabian people were the best in language. Every year, they used to held a festival in which they used to choose the best poets, and the best poems would be hang on the wall of Kabah. With the coming of Islam, all those arab poets became silent, they couldnt say anything LIKE Quran. and it was impossible for prophet Mohammad to say such perfect things as he was an illeterate person. In Quran you can never find a mistake or contradiction. It is totally a perfect book. However in the works of famous people like shaekspear we can find mistakes or contradictions. All those things clearly shows that Quran is the words of GOd. If you listen to a Quran recitation, it will speak to your inner soul and affect you since it is the words of God.

ABD den döndükten sonra ordaki arkadaşım bu soruları yolladı. Konuyla ilgili ve bilgili olan 4 arkadaş bu metni hazırladık ve yolladık.Umarım faydalı olur sizin için. Her ne kadar WAT ın diğer tarafı varsa da bu yüzüde var.Eminim sizede gelecektir bu tarz sorular.
    bence bir hristiyana orada bunu soylemek pek doğru değil sonuçta oraya gittiğimizde yeri gelecek güçlükle anlaşacağız adam sinirlenip ters birşey soylerse durumu izah etmesi daha da güçleşecektir

Site Yöneticisi break - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2008
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

Guzel bir calisma olmus benim isime yarar sahsen.
    # Holiday in America: 2008 , 2009 , 2010 ...

# Internship in Israel: 2011 ...

# MSc. and I. Europe Trip: 2012 ...

# Retired Worker & Traveler: 2013 ...

# Maldive Island: 2016

# II. Europe Trip: 2017

Üstad
    Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

Bu calismayi yapanlardan tek tek allah razi olsun. Mukemmel paylasim!!

Forum Yöneticisi
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

Gerçekten süper paylaşım.Bu konu hakkında karşımıza çıkabilecek bir çok şeyin cevabı burada var.
    ""Let the game begin""

Wat Profesörü
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

ÇOk güzel hazırlamışsınız. Elinize sağlık. May Allah reward you!
    Fırsat bulduğunda çılgınlık yapmayan, bilge olamaz.

Üstad
    Üyelik tarihi
    Feb 2008
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

guzel paylasim , eline saglik.
    Şirket Seçim Yönergesi
    VİZE BİTİŞ TARİHİ VE MAKSİMUM KALMA SÜRESİ

BİZİM GÜCÜMÜZ YALNIZ KARDEŞİMİZİ YENMEYE YETİYOR!!! AZERBAYCAN 1 - 0 TÜRKİYE

TW Üstün Hizmet Watçısı
    Üyelik tarihi
    Oct 2009
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

Alıntı scapegoat oldboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence bir hristiyana orada bunu soylemek pek doğru değil sonuçta oraya gittiğimizde yeri gelecek güçlükle anlaşacağız adam sinirlenip ters birşey soylerse durumu izah etmesi daha da güçleşecektir
    Bu soruları Hristiyan sordu bana ve cevapları yolladım. Merak etme onlar bu konularda bizden daha anlayışlı ve daha "LAİK". Hiç birşey yapamazsak en azından burdaki yazının çıktısını alıp verebiliriz. Ve etrafında en yakın ilgilenenlere havale edebilirsin. Hakk'ın yanındaysan hiçbirşeyden çekinmeye gerek yok.Yardımcın Hakk olacaktır zaten. Seni destekleyen "O" gücü hissttikden sonra yapamayacağın hiç birşey yoktur.

Allah hepimizden razı olsun arkadaşlar. Konuyu açarken nasıl tepki alacağımı bilmediğim için biraz çekinerek açtım ama bu kadar destek geleceğini tahmin etmiyordum. İnşallah bu tip çalışmların devamını getireceğim.

Konunun içeriğinie göre google reklamlarıda mı değişiyor??? İlginç doğrusu.

Üstad
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

Eline sağlık.
    Bugün iyi seaba girdin valla

Üstad
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

Eline sağlık.
    Bugün iyi sevaba girdin valla

Siteden Uzaklaştırıldı
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Yaş
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

Bu soruları Hristiyan sordu bana ve cevapları yolladım. Merak etme onlar bu konularda bizden daha anlayışlı ve daha "LAİK". Hiç birşey yapamazsak en azından burdaki yazının çıktısını alıp verebiliriz. Ve etrafında en yakın ilgilenenlere havale edebilirsin. Hakk'ın yanındaysan hiçbirşeyden çekinmeye gerek yok.Yardımcın Hakk olacaktır zaten. Seni destekleyen "O" gücü hissttikden sonra yapamayacağın hiç birşey yoktur.

Allah hepimizden razı olsun arkadaşlar. Konuyu açarken nasıl tepki alacağımı bilmediğim için biraz çekinerek açtım ama bu kadar destek geleceğini tahmin etmiyordum. İnşallah bu tip çalışmların devamını getireceğim.

Konunun içeriğinie göre google reklamlarıda mı değişiyor??? İlginç doğrusu.
    işte bende bunu demek istedim zaten. ben de hristiyanım ve bir müslümanın çıkıp bana "en iyi din bizimkisi bizim kitabımız doğru çünkü en son geldi" demesi bana çok itici geliyor Tanrı bu dinleri boşuna yaratmadı birine gidip en doğru din İslam en son o geldi demek BENİM İÇİN karşımdakinin inancını küçük görmek ve protestanlık yapmaktır yanlış anlama niyetin budur demiyorum ama bu yazı bana bunu çağrıştırıyor amacım polemik yaratmak değil sadece düşüncelerimi soylemek

Siteden Uzaklaştırıldı
    Üyelik tarihi
    Feb 2010
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

Arkadaşlar yarım yamalak din bilgimizde bize mi düştü islamı savunmak. Bırakınız insanları, mutlu oldukları gibi takılsınlar. Kasılmayınız.

Üstad
    Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

Islami teblig etmek her muslumanin gorevidir. Guzel bir dille, karsindaki insani kirmadan teblige baslarsin.
    Eger kisi disaridan gelen bilgiye acik degil ve koru korune bildigini savunuyorsa bize lekum dinikum veliyedin demek duser. Aradiginiz butun sorularin cevabi kuran i kerimde vardir. Bu gun kuranu kerimin yuzune bir kere bile bakmamis insanlar havadan yorum yapiyorsa orda bir dur demek gerekir..

Site Yöneticisi
    Üyelik tarihi
    Mar 2008
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

evet bize dustu cunku biz Turk ve musluman oldugumuza gore bircok Amerikali da yabancilari merak ettiklerine gore bize bu sorulari surekli soracaklar, acikcasi her firsatta Amerikalilarin bilgi ve akil seviyesini elestiriken bizle ilgili sorularini dogru sekilde anlatmaliyiz... ve bunu kendimizi dunyaya dogru sekilde tanitmak icinde kullanmaliyiz, surekli yabancilar bizi yanlis biliyor derken kendimizi tanitma firsatini iyi kullanmaliyiz..

Siteden Uzaklaştırıldı
    Üyelik tarihi
    Feb 2010
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

Bir insana benim dinim daha güzel, daha doğru demek saygısızlıktan başka bişey değil bence. Tebliğ edilecekse de yukarıda yazanların biraz daha değişime uğraması gerekli bence.

Wat Profesörü
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

Alıntı undefined_object Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yarım yamalak din bilgimizde bize mi düştü islamı savunmak. Bırakınız insanları, mutlu oldukları gibi takılsınlar. Kasılmayınız.
    bize mi düştü derken islamın muhatab aldığı kişi "insanın tekidir"
    sadece hoca, alim, imam, ilahiyat profesörü, ak sakallı ihtiyar... değildir.
    tebliğ, islamı anlatma da bir müslüman için görevdir,
    ama kişi istemiyorsa, bana ne, işim olmaz, ben bilmiyorum,umrumda değil vs. vs. deme seçeneklerini de kullanabilir

TW Üstün Hizmet Watçısı
    Üyelik tarihi
    Oct 2009
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

Alıntı scapegoat oldboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işte bende bunu demek istedim zaten. ben de hristiyanım ve bir müslümanın çıkıp bana "en iyi din bizimkisi bizim kitabımız doğru çünkü en son geldi" demesi bana çok itici geliyor Tanrı bu dinleri boşuna yaratmadı birine gidip en doğru din İslam en son o geldi demek BENİM İÇİN karşımdakinin inancını küçük görmek ve protestanlık yapmaktır yanlış anlama niyetin budur demiyorum ama bu yazı bana bunu çağrıştırıyor amacım polemik yaratmak değil sadece düşÃ¼ncelerimi soylemek
    Arkadaşım yanlış anlama seninle polemiğe girmek istemiyorum.Kaldı ki burası yeri değil. Hekesin dini kendine bu ayrı bir mesele.Bizim görevimiz müslüman olarak sadece uyarmaktır ve tebliğ etmektir. Arkadaşım o yazıda kimse kimsenin dinini küçük görmüyor. İncil'e inanmayan zaten müslüman olamaz.Neyse bu konulara fazla girmeyeceğim. Belki sen bize müslüman olmayan bir insanın müslümanların verdikleri cevap karşısında nasıl düşÃ¼ndükleri burda söylüyorsun. Teşekkür ediyorum bunu yaptığın için. Çünkü her zaman olaylara karşındaki insanın penceresinden bakmak daha verimli çalışmaları ortaya koyar. Biz inandığımız için farklı düşÃ¼nüyoruz sen ise inanmadığın için farklı düşÃ¼nüyosun.

Saygılarımla...

Undefined "eğer ortada güzel birşey varsa buda bana aitse bunu söylerim. Karşımdaki bana tavır alcak diye doğru olandan şaşmam. Bu çalışmayı sadece bir kaç saat içinde yaptık ve bilgilerine güvendiğim kişilerden yadım aldım. Değiştirilebir haklısın o zaman değiştirmek istiyorsan değiştirmek istediğin yerleri yolla yada yanlışları bul düzelteyim ben açığım.
    Konu beysin tarafından (14-02-2010 Saat 02:48 AM ) değiştirilmiştir.

Siteden Uzaklaştırıldı
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Yaş
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

yanlış anlıyorsunuz sanırım dediğimi ben de diğer dinlere inanıyorum herkes istediğine inanabilir ben sonuna kadar bunu savunurum kitapta boyle yazıyordur ona da saygı duyuyorum benim demek istediğim eğer tanıtacaksak da yorumu karşı tarafa bırakmamızdır yani birinin karşısına geçip "ben yakışıklıyım" demek kendini beğenmişlik olur yorumu karşımızdaki yapmalıdır eğer "sen yakışıklısın" diyorsa bu benim için kabuldur .. bu arada sunu da belirtmeliyim ki bir müslümana doğru yol hristiyanlıktır demek ile bir hristiyana doğru yol islamdır demek arasında da çok büyük fark var eğer inanmak ve anlayış göstermekten bahsediyorsak bunları da göz onunde bulundurmalıyız

Siteden Uzaklaştırıldı
    Üyelik tarihi
    Feb 2010
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

İslamiyet hakkında soru soran olursa, Kuran'ı Kerim'i tavsiye edin direk. İnternet denen bir olay var sonuçta. Yarım ingilizce, yarım din bilgisiyle olmaz bu işler.
    "bu bir öz eleştiridir bok çalma değil" ona göre tepkinizi koyunuz.

Siteden Uzaklaştırıldı
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Yaş
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

undefined'a katılıyorum

TW Üstün Hizmet Watçısı
    Üyelik tarihi
    Oct 2009
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

"bu bir öz eleştiridir bok çalma değil"
    Açarmısın biraz anlamadım?

Siteden Uzaklaştırıldı
    Üyelik tarihi
    Feb 2010
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

Açarmısın biraz anlamadım?
    Demem o ki, burada 'native' seviyede ingilizce konuşabilecek birinin olduğunu pek sanmıyorum, varsa da ya 1 tane ya da 2 tanedir.
    Bir diğer unsur ise, varsın 'native' seviyede ingilizcesi olsun, din bilgisi ne kadar olabilecek ki.
    Bir kişi islamiyeti tebliğ etmeden önce İncil'i, Zebur'u önce açıp okumalı, farklı inançlarıda en az islamiyeti okuduğu kadar okumalı. Daha sonra islamiyet daha doğru diyebilir ama BENCE daha doğru diyebilir.

Şimdi soruyorum, islami tebliğ edecek olan siz arkadaşlardan, kaç taneniz incil'i veya Zebur'u açıp okudunuz? Diğer inançlar hakkında ne kadar biliorsunuz ki islamiyetin daha doğru olduğuna karar verebilyorsunuz.

"hitabet tarzım sert olmuş olabilir ancak niyetlerim gayet hafif. Yanlış anlaşılmasın "
    Konu undefined_object tarafından (14-02-2010 Saat 03:05 AM ) değiştirilmiştir.

Wat Profesörü
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

"bu bir öz eleştiridir bok çalma değil" ona göre tepkinizi koyunuz.
    tepki koymak? kim?

Siteden Uzaklaştırıldı
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Yaş
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

Demem o ki, burada 'native' seviyede ingilizce konuşabilecek birinin olduğunu pek sanmıyorum, varsa da ya 1 tane ya da 2 tanedir.
    Bir diğer unsur ise, varsın 'native' seviyede ingilizcesi olsun, din bilgisi ne kadar olabilecek ki.
    Bir kişi islamiyeti tebliğ etmeden önce İncil'i, Zebur'u önce açıp okumalı, farklı inançlarıda en az islamiyeti okuduğu kadar okumalı. Daha sonra islamiyet daha doğru diyebilir ama BENCE daha doğru diyebilir.

Şimdi soruyorum, islami tebliğ edecek olan siz arkadaşlardan, kaç taneniz incil'i veya Zebur'u açıp okudunuz? Diğer inançlar hakkında ne kadar biliorsunuz ki islamiyetin daha doğru olduğuna karar verebilyorsunuz.

"hitabet tarzım sert olmuş olabilir ancak niyetlerim gayet hafif. Yanlış anlaşılmasın "
    bence son nokta budur! ben anlatamadım ama arkadaş güzel ozetlemiş ... ben yukarıdada soylediğim gibi hristiyanım ama hiçbir zaman doğru kitap incildir demem çünkü bunu diyebilmem için diğer kitapları iyi analiz etmiş olmam gerekir benim inandığım kitap olması içinde yazanlara körü körüne inanacağım anlamına gelmiyor bence, Tanrı bize akıl vermiş doğarken ailemizin dinini alıyoruz ama ileride aklımızı kullanıp dinimizi değiştiriyoruz bence de birine bir iddiada bulunamadan once karşımızdakine saygı duymak diğer dinleri araştırmak ve "bak benim bildiğim budur sen de araştır aklına yatarsa artık.." demek daha doğru olur körü körüne kendimizi kaptırmak yerine düşünerek mantık yürüterek karar vermek en iyisidir

TW Üstün Hizmet Watçısı
    Üyelik tarihi
    Oct 2009
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

Arkadaşım konuyu ben açtım galiba burda islamı tebliğ eden durumunda benim gibi duruyor. Evet arkadaşım bahsettiğin konulardan Zeburu okumadım ama incili elime aldım okudum daha sonra internetden okudum. Ve ben ABD de bulunduğum sürece dilimin yetdiği kadar, bildiğim kadar islamiyeti anlatmaya gayret gösterdim. Aldığım tepkiler "güzeli odur, gerçekten hoş, doğrusu odur, Biz öyle yapmıyoruz biz şunu yapıyoruz,ne kadar güzel... tarzında cümleler oldu." bilmem anlatabildim mi? Ayrıca garip olan şudur ki ordaki arkadaşlarıma ısrarla beni kiliseye götürün dememe rağmen hemde bir kişiye değil, ben ayine katılmak istiyorum dememe rağmen kimse beni götürmedi.Neden dememe rağmen cevap alamadım? Neden götürmedi sizce? Buraya gelen yabancı arkadaşım olsun yapacağım işlerden biri camiye götürmek olacaktır. İnançlarını irdelemek istemem ama zannedersem bu kadar inanıyolar. Zaten yaşantılarından da insanların neye ne kadar inandığını anlayabilirsiniz.

Efsane Watçı
    Üyelik tarihi
    Dec 2008
    Yaş
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

Arkadaşlar zaten dinler hiçbir zaman kesinliği kanıtlanamaz şeylerdir. o yüzden o doğru, bu daha doğru demek yanlış. tamamen kişinin kendi vicdanına kalmıştır. ama bence kişinin kendi dinini diğer insanlara tanıtmak amacıyla anlatmasında problem yoktur, taa ki belli dayatmalar, empoze etme çalışmaları olmayana kadar...

Ama bunu amerikada yapmadan önce ingilizcenizin çok iyi olmasını tavsiye ediyorum. çünkü insanın kendini ifade etmesi gerçekten zor. bazen o kadar basit şeyleri bile açıklayamıyorsunuz ki dumur oluyor insan. ben siyasetle ilgili birkaç kez tıkandım ordan biliyorum
    2009 Work and Travel (Virginia-North Carolina)
    2010 Work and Travel (Lake George, New York)
    2011 Internship (Germany)
    2012 Internship (???Bratislava)

Efsane Watçı
    Üyelik tarihi
    Dec 2008
    Yaş
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

pardon flood olmuş...
    2009 Work and Travel (Virginia-North Carolina)
    2010 Work and Travel (Lake George, New York)
    2011 Internship (Germany)
    2012 Internship (???Bratislava)

Site Yöneticisi
    Üyelik tarihi
    Mar 2008
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

konu gereksiz gerginlesmis bence..
    @scapegoat oldboy bence sana muslumanlik la ilgili bir soru soruldugun ben musluman degilim diyebilirsin dolayisiyla sorun kalmaz. sasirip sana muhtemelen daha baska sorular soracaklardir.
    @undefined object sana da muslumanlikla ilgili srular soruldugunda ingilizcem yeterli degil bunu anlatmaya , ya da yeterince bilgim yok ya da anlatmak istemiyorum dersin.sanirim senin acindan da sorun kalmaz..
    bunu anlatmaya hevesli olan arkadaslar da soruldugunda kendi ingilizce bilgileriyle ve din bilgileriyle muslumanligi anlatirlar.. yani abartilacak bi konu degildi orada hepimizin yasadigi Turkluk ve Muslumanlikla ilgili bircok soru oluyor bunlar icin birkac cevap hazirlamis arkadasimiz kendince eger fikirleriniz buna uyarsa burdaki ing kaliplari kullanirsiniz eger uymuyorsa bu dusunceler siz daha farkli yasiyorsaniz muslumanligi ya da baska dine inaniyorsaniz kendi kelimelerinizle anlatirsiniz. dinlerin ve bu dinlerin temsilcilerinin hep vermeye calistigi bir mesaj vardir ''HOŞGÖRÜ'' ...

Wat Profesörü
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Mesajlar
    Tecrübe Puanı

Standart

evet din inanç, iman meselesidir. Diğer dinleri de araştırmak illaki güzel ve yapılması güzel birşey ama islamiyeti anlatmak için şart değil. Evet islamiyet diğer dinlerden üstündür ve son dindir. Üstün olmasının nedeni sadece son olarak gelmesi değildir, milyonlarcadır yeri geldikçe bahsedilebilir.
    Mesele inanç meselesi olduğu için hristiyan veya diğer herhangi bir dine sahip insanın alınmasını çok doğru bulmuyorum. Çünkü eğer islam en iyisi değilse başkasıysa ben neden bu eksik veya daha az iyi dini seçeyim.En iyisi olduğuna inanıyorum ki bunu seçmişim.
    Bir hristiyan, budist veya yahudi bana dinini anlatsa ve en doğru din, insanı en mutlu eden din, ahirette cennete götürecek din bu dese dinlerim. Vay benim dinime hakaret etti demem. Çünkü adam böyle inanıyor. Normal.
    Din söz konusu olunca illaki akıl işin içinde var ve olmazsa olmaz ama bu iş matematikte değil. Kimseye 2+2=4 diye bir şeyi ispatlamaya çalışmıyoruz.

P.S.: Ben asla gergin değilim bu başlıkta yazan herkese sevgiler, saygılar. Forumda bugünlerde böyle durumlar oluyor yani farklı düşÃ¼ndüğümüzde, birbirimizi onaylamadığımızda da burada sayfalarca yazışabiliriz. Bu olgunlukta olmalıyız hepimiz.
    Konu neo-kimyager tarafından (14-02-2010 Saat 03:40 AM ) değiştirilmiştir. Sebep: düzeltme

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

1. vizede sorulan sorular
    Konu Sahibi angel Forum Vize ve Pasaport Süreci
    Cevap: 402
    Son Mesaj : 11-05-2016, 11:49 PM
  2. Sıkça Sorulan Sorular
    Konu Sahibi MaJ Forum Work and Travel Önemli Bilgi Arşivi
    Cevap: 7
    Son Mesaj : 27-12-2009, 08:28 PM
  3. Work and Travel - Sık Sorulan Sorular
    Konu Sahibi Birisi Forum Soru-Cevap Alanı (Yardım Masası)
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 21-04-2009, 08:00 PM
  4. Dünyada TürkLere SoruLan SoruLar.
    Konu Sahibi Loyd Forum Serbest Kürsü ve Anket Bölgesi
    Cevap: 9
    Son Mesaj : 12-02-2009, 01:06 AM
  5. Vize Görüşmesine Gidicem Aklımı Karıştıran Sorular
    Konu Sahibi break Forum Soru-Cevap Alanı (Yardım Masası)
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 07-05-2008, 09:16 PM