uçak ve uçma korkusunda temel nokta aslında uçaklardan çok insanların ta kendisi. Uçaklar konusunda hiçbirşey bilmemek kadar çok şey bilmekde aslında bir yerde uçma korkusunu tetikliyor emin olun.Bu tamamen kişisel olarak hissettiğiniz anlık duyguların önceliklerinden geliyor.
Uçaklar konusunda hiçbirşey bilmezseniz, kendi hayatınız ile beraber arkanızda bırakacak olduğunuz kişiler için endişelenme duygusu sizi aslında rahat ve olağan bir uçuşun keyfinden sebepsiz yere mahkum bırakıyor zira, hiçbirşey olmayacağı konusunda bir fikriniz yok. Çok fazla şey bildiğinizde ise sistem birşey olacağı beklentisini arttırıyor zira kafanızdaki sistem mekanizması kendince uçağın ne zaman hızlanacağı, ne zaman yavaşlayacağı ne zaman flapların açılacağı neden sağa veya sola yattığı hakkında anlık soru-cevaplar ile bilginizi yoklayarak sizi tedirgin ediyor-ki bu bende vardır.

Uçaklar hakkında bildiğiniz herşeyi unutun ve baştan uçaklar hakkında doğru ve kesin bilgiler edinmenizi şiddetle öneririm. Özellikle 30 yıl öncesinden başlayarak günüze doğru kronolojik olarka uçaklar ve teknolojik gelişimi gördüğünüzde, güvenlik açısında çok büyük yollar kat edildiğini, havacılık alanında birçok bilinmeyenin çözülerek olası tehlike risklerinin olabildiğince minimize edildiğini göreceksiniz.

sizin içinizi rahatlamak için;
- uçakların kanatları vida yada perçin ile imal edilmemiştir.Bilakis kanatların içinde çok ciddi bir yapı strüktürü yer alır ve uçağın asıl bütünlüğünü oluşturan ve bir arada tutan herşey kanatlar ile gövdenin birleştiği noktadadır. Bir uçağın kanadı havada iken asla kırılmaz!
- kanatlar büyüklüklerinden dolayı esnekdir. Bu yüzden uçarken sallanırlar. Sallanmalarıda hem maddenin doğasından hemde tasarımın gerekliliğindendir zira sallanma kanat üzerindeki bükülme gerilimini absorbe eder. Kanatların sallanma sebebine gelince, havada uçaklar her zaman homojen bir hava katmanı içinde hareket etmezler. Bunu sütlimen deniz ile çırpıntılı deniz olarak hayal edebilirsiniz. Meterolojik ve coğrafik şartlara bağlı olarka zaman zaman hava katmanları arasında hareketler oluşur ve buda rüzgara yada türbülans'a sebebiyet verir. bu yüzden kanatlar sallanarak uçağın gövdesinin bu çalkantıyı doğrudan almasını bir yay gibi engellerler.
- uçaklar hiçbir zaman bir taş gibi yere düşmezler. yani çizgi filmlerdeki gibi birden havada durup öylece yere düşmezler.
Elbette havacılıkda birçok kaza olmuştur ancak neticesi ölümle bitmeyen , sağsalim yere inilen hadiselerde aynı oranda tarihe yazılmıştır. Samimi olmak gerekirse milyarsa bir bile ihtimal nihayetinde matematiksel olarak bir değer teşkil eder ve yerden 1 mt bile yukarıda olsanız bu ihtimal hesabının bir parçası olmanıza yeterlidir. Asla kaza olmaz demek yalan olur ama bütün kazalar ölümle sonuçlanır demekte aynı derecede hatadır. Biz sadece insan doğasındaki karamsarlığı örnek alıp kötü tarafını kabulleniyoruz.
ancak her acil durum kaza ile bitecek demek değildir. Bundan gelceğimiz sonuç öncelikle, uçak motorlarının hepsinin birden arıza yapması ihtimali birkaç milyarda bir ihtimalinden bile azdır. çünkü günümüz motor teknolojisinde bir motorun pallerinin %40'ı hasar almış olsa bile motor çalışmaya devam edecek şekilde yüksek güvenlik ve dayanıklılık standartlarıyla imal edilmektedir. Tüm uçakların süzülme kabiliyeti vardır. Dolayısı ile bütün motorları duran bir uçak planör gibi süzülerek yere emniyetle inebilir. Bunun onlarca örneği vardır.

Bir uçağın bütüün motorlarının aynı anda durmasının sebebi, insan hatası yada bir daha tekrarına rastlanmayacak bir tesadüfdür. Buna örnek olarak İngiliz havayolarının gece bir volkan püskürmesinin üzeinden geçerken motorlarının külle dolması yüzünden bir süre motorlarının hepsnin devre dışı kalmasını ama temiz havaya çıktıklarında motorların tekrar faal olması ile emniyetli bir şekilde inmesini örnek verebiliriz. Diğer birkaç olayda, yanlış yakıt hesabı yapıldığı için planör gibi süzülerek iniş yapan ile motor değişimi yapıldıktan sonra değişen bir parçanın yerine tam oturmaması yüzünden uçağın farketmeden yakıt kaybetmesi yüzünden yapılan motorsuz inişi örnek verebiliriz. Tüm bunların yıllık toplam uçuşa oranını göz önüne aldığınızda çok çok küçük bir yüzde etmesi yanısıra her olay havacılık'da emniyet açısından alınması gereken yeni bir önlem olarka devreye girer ve bir daha tekrarı yaşanmaz.

uçaklar asla durduk yere düşmez, bunun için birçok sebebin bir araya gelerek zincirleme bir hatalar dizini oluşturması gerekir. Uçaklarda her sistemin bir yedeği vardır. Dolayısı ile bir sistem arızlandığında pilot diğer sistem ile uçağı emniyetli bir şekilde indirebilir.

kısacası bir uçağı isteyerek düşürmek çok zordur. Bu nedenle ilk önce kafanızdaki "ihtimal"leri silmenizde büyük fayda var.Elbette bu işin en doğru adresi , profesyonel destek veren bir kuruluşdur. bizler farazi ve kendimizce doğru olan bilgileir iletiyoruz ancak psikolojik bir destek herzaman bizlerden daha faydalı olacaktır.

sanalpilot.com @hakan737'den alıntıdır.
Bir uçağın düşmesi için bir çok olasılığın aynı anda ortaya çıkması gerekiyor. Tüm uçaklarda bulunan her mekanizmanın yedeği vardır. Yedek pilot'ta mekanizma olmasa bile bunlara dahildir.

Şimdi sen bu konuyu açınca bende saydım kaç kere binmişim diye. 18 olmuş. İlk başlarda bende korkuyordum. Garip geliyordu havada olmak. Ama zamanla hepsi geçti.