Bu salı günü Delta Havayollarından İSTANBUL-JFK-ORF(NORFOLK) uçak biletini 1409 ytl'ye aldım. İşlemi yaptığım an Garanti Bankası'ndan cep telefonuma gelen bilgilendirme kısa mesajında, kredi kartımdan 1445 ytl'nin çekildiğini söylüyordu. Ama Delta'nın websitesinde ve Delta'dan bana gelen emailde tutarın 1409 ytl olduğu yazıyordu.

Aslında aradaki fark çok önemli değil ama sonuçta para kolay kazanılmıyor. Duyarlı birisi olarak hemen Delta'ya şu emaili attım.

Dear Sir/Madam

I have just bought a return ticket from your website, which
is from IST to ORF. However, before and after I have made
the purchase it says on your website that the total amount
of ticket price is 1409.70 TRY (Including fares and taxes)
but when I have checked with my credit card, to my great
surprise, I have seen that you have charged me 1445.01 TRY.
Where is this difference coming from? I have just received
the email sent from your website, it also says that you have
charged me 1409.70 TRY (including fares and taxes) But in
fact, the actual charge is 1445.01 TRY.


Delta'dan 2 gün sonra gelen (yani bugün) cevap şu şekilde:

Dear Mr.

Thank you for contacting Delta Air Lines.

Our records indicate the total charge Delta collected was 1409.70 TRY.
Please speak with your credit card company regarding the price
difference charged to your credit card.

Again, thank you for writing. We appreciate your selection of Delta and
will always welcome the opportunity to be of service.

Sincerely,

Khloe Johnson
Online Customer Support Desk
http://www.delta.com


İşin daha da ilginç yanı az önce kredi kartımdan yapılan güncel işlemlere baktığım zaman, kartımdan çekilen tutarın 1466 ytl olduğunu gördüm. Yani, Delta'ya attığım emailde şikayet ettiğim tutarın da üzerine çıkmış olduğunu gördüm.

Kredi kartını çok kullanan ve yurtdışında çok alışveriş yapmış birisi olarak, Garanti Bankası'nın bu konuda sabıkalı olduğunu biliyordum. Şöyleki, şimdi siz Amerika'dan diyelim 10$'a bir kitap aldınız ve o anki kura göre diyelim ki, hesabınıza 15 ytl yansıdı. Ama Garanti Bankası şöyle yapıyor, hesap kesim tarihindeki kura bakıp, tutarı yeniden ayarlıyor. Dolayısıyla, 15 ytl, 16-17 ytl olabilir. Diyebilirsiniz ki, hesap kesim tarihinde kur düşebilir, o zaman da menfaatinize olacaktır. Doğru, ama ben şimdiye kadar daha az yansıdığını hiç görmedim. Tahminim odur ki, Garanti Bankası tutturabildiği kadar yüksekten ayarlıyor kuru.

Son olarak şunu da ilave etmek istiyorum ki, ben Delta Havayollarının web sitesinden alışveriş yaptığımda, orada tutar dolar olarak değil YTL olarak görünüyordu. Yani dolar üzerinden işlem yapmadım.

Az önce Garanti Bankası'nın müşteri hizmetlerini aradım, durumu anlattım. Benim de daha önceden söyleyeceklerini tahmin ettiğim gibi, dolar üzerinden işlem yapıp yapmadığımı sordu. Kur farkından bahsedecekti. Hayır diye cevap verip durumu izah ettim. Nazlı hanım adındaki müşteri hizmetleri yetkilisi ilgileneceklerini söyledi. Bana nasıl geribildirim yapacaklarını sordum. Bize bir iki gün sonra arayın dedi. Burası da ilginç, aslında kendilerinin araması lazım. Karşıma bu sefer başka bir müşteri hizmetleri yetkilisi çıkacak, bu sefer aynı durumu ona anlatmak zorunda kalacağım.

Paylaşmak istedim. Sevgiler.