Menu

    vBulletin Bilgi Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz!

    Hoş Geldin Ziyaretçi, Şu anda siteye giriş yapmamış görünüyorsunuz. Site kullanımı hakkında detaylı bilgi için Tıklayınız.

    Üye Olmak İçin Lütfen Tıklayınız.

    Üye olduysanız ve şifrenizi kaybettiyseniz Şifremi Kaybettim adresini kullanabilir , Yada Daha Farklı Sorunlar İçin Site Yetkilisi ile İletişime Geçebilirsiniz.

    Forum Kurallarını Okumak İçin Lütfen Tıklayınız .

  • 57904 Görüntülenme
  • 125 Cevaplar

  1. #1
    Avatar Resmi
    shinoda
    turkishwat inc.
    Mesaj
    1.257
    Konu
    145
    Arkadaşlar erasmus programı ile ilgilenen arkadaşları bu alanda toplamak istiyorum. İlgilenen veya program hakkında bilgisi olanlar varsa yeni projemizi hayata geçirmek adına iletişime geçmelerini rica ediyorum...


    ERASMUS HAKKINDA YENİ BİR SİTE: www.erasmuscu.com


    Edit: 16.07.2007
    admin (at) turkishwat.net
  2. Dikkat! Erasmuscular buraya
  3. #2
    Avatar Resmi
    HaSaNn
    Araştırmacı Watçı
    Mesaj
    76
    Konu
    2
    ben gelecek sene dusunuyorum bu sene bu wat olayını geliştirip ingilizcemi ilerletebilirsem eger fakat duyduguma gore inglizce ders veren unv te sayısı cok azmış ingiltere filan bilgilerinizi bekliorum ..
  4. #3
    Avatar Resmi
    shinoda
    turkishwat inc.
    Mesaj
    1.257
    Konu
    145
    Bence ingilizce ders veren üniversitelerin azlığı senin için daha iyi. Çünkü az çok ingilizceni ilerletmiş olacaksın üstüne ikinci bir dil özellikle Almanca çok iyi gider. Nasıl olsa hangi ülkede erasmusa katılırsan katıl sosyal hayatta ve okul hayatında ilk başlarda ingilizce anlaşmak zorunda kalacaksın bu da ingilizcene artı bir yarar sağlayacak
    admin (at) turkishwat.net
  5. Dikkat! Erasmuscular buraya
  6. #4
    Avatar Resmi
    seymusum
    Deneyimli Watçı
    Mesaj
    153
    Konu
    10
    bende insallah gelecek sene ıkıncı donem polonya krakow da okuyacagım hibe olarak 300 euro ya da 350 verecekler burada almam gereken dersler ıle orada alaacgım derslerın denklık durumlarını ayarlıcam yanı ders saydırma gıbı bı sey olacak ve dersler ıngılızce olacak polonya da zaten 2 ya da 3 secenek sunmuslar krakow dakı uni de fransızca ıngilizce ve yanılmıyorsam almanca diye....
  7. #5
    Avatar Resmi
    jeconur
    Deneyimli Watçı
    Mesaj
    192
    Konu
    13
    bu programda toplam gider nekadardır hibeler çıkınca?
  8. #6
    Avatar Resmi
    HaSaNn
    Araştırmacı Watçı
    Mesaj
    76
    Konu
    2
    arkadasım ingilzce olmazsa nasıl okuyacaz birde o var almanca sıfır yani ) orda hazırlık okuma durumu filan olmaz di mi
  9. Dikkat! Erasmuscular buraya
  10. #7
    Avatar Resmi
    shinoda
    turkishwat inc.
    Mesaj
    1.257
    Konu
    145
    hehe hasan ne yaptın sen ya, ingilizce okutulmayan bir okula gidiyorsan ya seni bir yıl hazırlığa sokuyorlar, hazırlık programı yoksa o dili bilmen gerekiyor ki oradaki dersleri alabilesin. tabi bu durum eğer ingilizce okutulmuyorsa oluşur. en azından oraya giden veya gitmeye çalışan arkadaşlarımdan edindiğim bilgiler bunlar. erasmus güzel birşey
    admin (at) turkishwat.net
  11. #8
    Avatar Resmi
    HaSaNn
    Araştırmacı Watçı
    Mesaj
    76
    Konu
    2
    bunun için gerekli olan şartlar nelerdi bu ingilizce işini halen anlamıs degilim mesela polonya da ki bir universitede ingilizce okuyabilir miyim bir arkadas yazmıs vs vs ..
  12. #9
    Avatar Resmi
    seymusum
    Deneyimli Watçı
    Mesaj
    153
    Konu
    10
    evet okuyabılırsın tabıı kabul edılırsen bunun ıcınde senın universitenin o uni ile anlasması olması lazım
    uc seye bakıolar not ortalaması %45 sınav %45 ve mulakat %10 ama %10 dedigine bakma mulakattan kırmızı veya yesıl alırsın bu senın gıdıp gıdemeyecegını belırler.. hıc bı yere hıc bı sey odemıyosun sadece 30 mılyon yatırmıstım basvuru ıcın
    onun dısında oraya gıdınce okula harc odemeyecegım burdakı okuluma harcımı odeyecegım dıger masraflarıma karısmayacaklar verdıklerı hıbe ıle gecınmek zorundayım bıde burda aldıgım bursları oraya yonlendırcekler dıger yerleri bılmem ama polonya cok ucuz bı memleketmıs aıleden para almadan gecınırsın dedıler ınsallah ole olur
  13. Dikkat! Erasmuscular buraya
  14. #10
    Avatar Resmi
    HaSaNn
    Araştırmacı Watçı
    Mesaj
    76
    Konu
    2
    işallah arkadasım bende gidim gelim de bir usa dan bakalım nolcak ingilizce
  15. #11
    Avatar Resmi
    sunset_nk
    Hayalperest Watçı
    Mesaj
    17
    Konu
    4

    seymusum Nickli Üyeden Alıntı

    evet okuyabılırsın tabıı kabul edılırsen bunun ıcınde senın universitenin o uni ile anlasması olması lazım
    uc seye bakıolar not ortalaması %45 sınav %45 ve mulakat %10 ama %10 dedigine bakma mulakattan kırmızı veya yesıl alırsın bu senın gıdıp gıdemeyecegını belırler.. hıc bı yere hıc bı sey odemıyosun sadece 30 mılyon yatırmıstım basvuru ıcın
    onun dısında oraya gıdınce okula harc odemeyecegım burdakı okuluma harcımı odeyecegım dıger masraflarıma karısmayacaklar verdıklerı hıbe ıle gecınmek zorundayım bıde burda aldıgım bursları oraya yonlendırcekler dıger yerleri bılmem ama polonya cok ucuz bı memleketmıs aıleden para almadan gecınırsın dedıler ınsallah ole olur

    .................................................. .......................
    Slm ben Nurgül. Çanakkale'den.mesajını okudum. Erasmusla Polonya'ya gittin mi gidecek misin anlamadım. Ben bu yaz Amerika'ya gideceğim. Dönünce de Erasmus ile Polonyâ'ya gideceğim. sadece 1. dönem için. Eğer gittiysen yaptığın işlemleri sırayla anlatır mısın? Tavsiyeler. uyarılar...?* Gitmediysen ne zman hangi üniversiteye gidiyorsun. Ben Gdansk (Gdynia) üniversitesine gideceğim.
    Teşekkürler.
  16. #12
    Avatar Resmi
    metehan
    Siteden Uzaklaştırıldı
    Mesaj
    15
    Konu
    1
    slm gezgin.ben geçen yaz orlandodaydım bu yaz 18 haziranda yine gidiyorum.şuan ikinci sınıfım seneye 3 üncü sınıfın birinci dönemini polonyanın radom üniversitesinde okuyacağım.istersen bilgi almak istediğin konuları crazyboy_487 a mail at ben cewaplayayım.hoşçakal
  17. Dikkat! Erasmuscular buraya
  18. #13
    Avatar Resmi
    seymusum
    Deneyimli Watçı
    Mesaj
    153
    Konu
    10
    ben daha gitmedim gelecek sene ıkıncı donem gıdecegım ıns uni krakowda ama yıne de haberlesırız yardımlasırız
  19. #14
    Avatar Resmi
    bathousand
    Araştırmacı Watçı
    Mesaj
    59
    Konu
    5

    sunset_nk Nickli Üyeden Alıntı

    .................................................. .......................
    Slm ben Nurgül. Çanakkale'den.mesajını okudum. Erasmusla Polonya'ya gittin mi gidecek misin anlamadım. Ben bu yaz Amerika'ya gideceğim. Dönünce de Erasmus ile Polonyâ'ya gideceğim. sadece 1. dönem için. Eğer gittiysen yaptığın işlemleri sırayla anlatır mısın? Tavsiyeler. uyarılar...?* Gitmediysen ne zman hangi üniversiteye gidiyorsun. Ben Gdansk (Gdynia) üniversitesine gideceğim.
    Teşekkürler.

    merhaba aynı üniversitedeyiz, ben de geçen sene polonya wroclaw şehrinde erasmus okudum. senin gideceğin şehri biliyorum ,oraya gezmeye gitmiştim. Ben turizm otelcilikte okuyorum.Polonya hakkında sorunun olursa yardımcı olmak isterim...
  20. #15
    Avatar Resmi
    bathousand
    Araştırmacı Watçı
    Mesaj
    59
    Konu
    5
    Polonya Hakkinda Her Soruya Rahatlikla Cevap Verilir...
  21. Dikkat! Erasmuscular buraya
  22. #16
    Avatar Resmi
    metehan
    Siteden Uzaklaştırıldı
    Mesaj
    15
    Konu
    1

    sunset_nk Nickli Üyeden Alıntı

    .................................................. .......................
    Slm ben Nurgül. Çanakkale'den.mesajını okudum. Erasmusla Polonya'ya gittin mi gidecek misin anlamadım. Ben bu yaz Amerika'ya gideceğim. Dönünce de Erasmus ile Polonyâ'ya gideceğim. sadece 1. dönem için. Eğer gittiysen yaptığın işlemleri sırayla anlatır mısın? Tavsiyeler. uyarılar...?* Gitmediysen ne zman hangi üniversiteye gidiyorsun. Ben Gdansk (Gdynia) üniversitesine gideceğim.
    Teşekkürler.

    slm nurgül.ben selçuk üniversite iibf kamu yönetimi bölümünden mete.geçtiğimiz yaz orlandodaydım 18 haziranda tekrar gidiyorum aynı yere.döndüğümdede bende senin gibi erasmusla polonyaya 1. dönem için radom üniversitesine gitcem.benim msn im crazyboy_487 eklkersen türkiyedeyken abd de iken ve polonyada iken konuşuruz.kafamıza takılan soruları hallederiz.başarılar bol şans hoşçakal
  23. #17
    Avatar Resmi
    sunset_nk
    Hayalperest Watçı
    Mesaj
    17
    Konu
    4

    berkayakarsu2000 Nickli Üyeden Alıntı

    merhaba aynı üniversitedeyiz, ben de geçen sene polonya wroclaw şehrinde erasmus okudum. senin gideceğin şehri biliyorum ,oraya gezmeye gitmiştim. Ben turizm otelcilikte okuyorum.Polonya hakkında sorunun olursa yardımcı olmak isterim...

    slm Berkay. ben de seneye 1.dönem için gideceğim. bu yaz da Amerika'ya gideceğim. vize işlemlerini ordan nasıl yapcam bilmiyorum ama halledeceğim artık bir şekilde. sen oraya giderken konsolosluğa nasıl başvurdun? hangi evrakları istiyorlar.Üniversite ne kadar yönlendirdi seni? yaptığın işlemleri sırayla anlatır mısın? sunset_nk benim mail adresim. eklersen ordan da görüşürüz. bye
  24. #18
    Avatar Resmi
    oslm
    Hayalperest Watçı
    Mesaj
    2
    Konu
    0
    merhaba arkadaslar ben yeni üye oldum..internette sorf yaparken tesadufen gordum sayfayı ve gayet güzel bi etkinlik..ben erasmusla ispanya da okudum aslında hala okuyorum ama bitmek üzere ayın sonunda..ispanya hakkında bilgi edinmek isteyen arkadaslara yardımcı olabilirimm..
  25. Dikkat! Erasmuscular buraya
  26. #19
    Avatar Resmi
    beteeer
    Acemi Watçı
    Mesaj
    39
    Konu
    3
    arkadaşlar ben yedeklerde kalmıştım.ama sıra bana gelmiş yani gidermisin diye soruyorlar. gideceğim okul agustosta başlıyor ve ben yazın amerikadayım.eger kabul edersem benim için wat bir rüya veya bir aylık bir serüven olacak.bir de benimle hareket eden arkadaş var tabii onu yarı yolda bırakma gibi bir durumda var ne yaparım bilemiyorum.evet siz bunu okudugunzuda bana ne tavsiye edersiniz.secenekler
    ay ay eğtim (bulgaristan)
    parasal bir sıkıntı yok
    iyi bir cv
    ........
    olumsuz ise
    belki amerikaya gidesem vize işlemleri yetişmeye bilir .
    amereika sevdası bitebilri veya cok az kalmış olabilirim.
    son olarak arkadaş olayı evet ne dersiniz gitmelimiyim yoksa hayırmı demeliyim
  27. #20
    Avatar Resmi
    eylul
    Hayalperest Watçı
    Mesaj
    14
    Konu
    0
    arkadaşlar ben portekize gittim erasmusla, istediğiniz sorular cevaplanır..bence gidin mutlaka ben burssuz gittim ama 4 ayın sonunda bursu verdiler yine toplu olarak hem de ve de eğitim dili portekizceydi ama hiç te zor olmadı, hocalae ingilizce kaynak verip sınavları ingilizce yaptılar..tavsiyem çekinmeyin hngi dil olursa olsunn...
  28. #21
    Avatar Resmi
    tosbaaa
    Acemi Watçı
    Mesaj
    26
    Konu
    2
    bizim okulda gitmeden 1 yıl önce basvuru yapılıyo. sizde de öyle mİ?
    yani ben wat tan dönünce bununla ugrasıcam ki. son basvuru ekimin basında
    bi de kaçınıcı döneme kadar gidebiliyoruz bileniniz var mı?
    mesela 8. donemde basvurabilir mi okulu uzayan birisi?
  29. Dikkat! Erasmuscular buraya
  30. #22
    Avatar Resmi
    seymusum
    Deneyimli Watçı
    Mesaj
    153
    Konu
    10

    tosbaaa Nickli Üyeden Alıntı

    bizim okulda gitmeden 1 yıl önce basvuru yapılıyo. sizde de öyle mİ?
    yani ben wat tan dönünce bununla ugrasıcam ki. son basvuru ekimin basında
    bi de kaçınıcı döneme kadar gidebiliyoruz bileniniz var mı?
    mesela 8. donemde basvurabilir mi okulu uzayan birisi?

    bizde gelecek senenın yanı ilk donem de olabılır ıkıncı donede olabılır basvuruları bı sene onceden yapılıoo yanı 3.sınıf ılk donem, ya da ıkıncı donem, ya da tam yıl erasmusla bı yere gıtmek ısteyenler 2.sınıf ıkıncı donemınde basvurularını yapıp sonucu da ogrenıorlar 4.sınıfta ne ılk donem ne de ıkıncı donem erasmus ogrencısı olamıyosun genel gecer bı kural olup olmadıgını bılmıyorum ama bızım burda oyle.
  31. #23
    Avatar Resmi
    tosbaaa
    Acemi Watçı
    Mesaj
    26
    Konu
    2
    thanks dostum.
    sanırım 4. e gecerken basvurulmuyo hiçbir okulda. okulu uzatmak kötü bi şey die kabul ediliyomus.

    bi de bunun not ortalaması alt limiti var mıdır? yıldızdan bi arkadasım 2 yle basvuruluyo bizde demişti. acaba atmıs mıydı?
    bizde (boğaziçi) galiba 2.80 falan lazım en az. ama çok basvuru varsa direk eleniyosun 2.80le bile.
    benim bu durumda galiba pek fazla sansım yok. gerçi bi de seni takibe aldıklarını ve notlarını yukseltirsen ilk dönemin sonunda kabul edildigini duydum. ama bunların hiçbirinin bi garantisi yok tabi.
    ev arkadasım master yaparken gitti. böle bi sans var. ona kasarım belki artık.
  32. #24
    Avatar Resmi
    eylul
    Hayalperest Watçı
    Mesaj
    14
    Konu
    0
    Bizim okulda 4. sınıfta giden oldu erasmusla hatta tek dersle okulu 1 yıl uzatıp uzayan ilk dönemde 5 ay erasmusa katılıp ikinci dönemin dersine de saydırdılar. yani mezun olmadan önce bi avrupa yapıp geldiler 5 ay..sanırım okulların insiyatifinde..
  33. Dikkat! Erasmuscular buraya
  34. #25
    Avatar Resmi
    tosbaaa
    Acemi Watçı
    Mesaj
    26
    Konu
    2
    hangi okul senin?
    yatay geçiş yapsam beni alırlar mı:P
  35. #26
    Avatar Resmi
    seymusum
    Deneyimli Watçı
    Mesaj
    153
    Konu
    10

    tosbaaa Nickli Üyeden Alıntı

    thanks dostum.
    sanırım 4. e gecerken basvurulmuyo hiçbir okulda. okulu uzatmak kötü bi şey die kabul ediliyomus.

    bi de bunun not ortalaması alt limiti var mıdır? yıldızdan bi arkadasım 2 yle basvuruluyo bizde demişti. acaba atmıs mıydı?
    bizde (boğaziçi) galiba 2.80 falan lazım en az. ama çok basvuru varsa direk eleniyosun 2.80le bile.
    benim bu durumda galiba pek fazla sansım yok. gerçi bi de seni takibe aldıklarını ve notlarını yukseltirsen ilk dönemin sonunda kabul edildigini duydum. ama bunların hiçbirinin bi garantisi yok tabi.
    ev arkadasım master yaparken gitti. böle bi sans var. ona kasarım belki artık.


    not ortalamanın 4uzerınden 2 olması gerekıo sanırım bu da genel gecer bı kural sadece bızım okulla alakalı deıl notun ıkının uzerındeyse ben sansını dene derım buyuk bı ıhtımalle de gıdersın zaten ben zor bı olay derdım hep degısım ogrencı olmak ama pek ole degılmıs anladım kı..
  36. #27
    Avatar Resmi
    tosbaaa
    Acemi Watçı
    Mesaj
    26
    Konu
    2
    sen kabul edildin dimi seymusum?

    ya su anda not ortalamam 2.05 wat var yaz okuluna da gidemicem. yani basvuru yaptıgımda 2.05 olucak. 4. donemim bitti şimdi. ama ben bölüm degistiridim. yeni bölümden almadıgım dersler var alttan. okulum uzayacak yani.
    gecen dönem yeni bi bölüme baslayınca baya sorun yasadım 6 dersten 4 ü F. hepsi de bölüm dersi. ( bunu vizede de sölicem not ortalamamın düşüklüğünü açıklamak için. I transfered from history to sociology and I had some adaptation problems in last semester that is why my gpa is so low) olur dimi? bence hasta oldum demekten iyidir: )

    nese neden bunları yazdım. okulum kesin uzuyor. o yuzden wattan dönünce basvurmak yerine azcık ortalama yapıp gecen dönemki 4 F i düseltip sonraki ekimi beklesem daha mı mantıklı? yani 8. dönem basladıgında ama okul uzatan bir öğrenci olmusken?

    yani okul uzayınca gidiliyo demiş eylül. baska bu konuda bilgisi olan var mıdır?
    okuldan kime sorsam kesin seyi soyler?
  37. Dikkat! Erasmuscular buraya
  38. #28
    Avatar Resmi
    seymusum
    Deneyimli Watçı
    Mesaj
    153
    Konu
    10

    tosbaaa Nickli Üyeden Alıntı

    sen kabul edildin dimi seymusum?

    ya su anda not ortalamam 2.05 wat var yaz okuluna da gidemicem. yani basvuru yaptıgımda 2.05 olucak. 4. donemim bitti şimdi. ama ben bölüm degistiridim. yeni bölümden almadıgım dersler var alttan. okulum uzayacak yani.
    gecen dönem yeni bi bölüme baslayınca baya sorun yasadım 6 dersten 4 ü F. hepsi de bölüm dersi. ( bunu vizede de sölicem not ortalamamın düşüklüğünü açıklamak için. I transfered from history to sociology and I had some adaptation problems in last semester that is why my gpa is so low) olur dimi? bence hasta oldum demekten iyidir: )

    nese neden bunları yazdım. okulum kesin uzuyor. o yuzden wattan dönünce basvurmak yerine azcık ortalama yapıp gecen dönemki 4 F i düseltip sonraki ekimi beklesem daha mı mantıklı? yani 8. dönem basladıgında ama okul uzatan bir öğrenci olmusken?

    yani okul uzayınca gidiliyo demiş eylül. baska bu konuda bilgisi olan var mıdır?
    okuldan kime sorsam kesin seyi soyler?

    kabul edıldım gelecek sene ıkıncı donem polonya krakowdakı uni deyim inş Allah nasip ederse. bence bolum degıstırmek alttan dersın olsa bıle gusel bı sey yanı zoru basarmak gıbı sansını dene zaten bı basvuran bı daha basvuramaz dıye bı sey yok baktın olmadı gelecek sene calısır ortalama duzeltır ole basvurursun bı kere gıden bı daha gıdemez yanı bı kere erasmus degısım ogrencısı olan bı daha olmaz dıye bı sey var karısıklık olmasın hadı kolay gelsın

    bu arada senın durumun farklı bıraz yanı bolum degıstırmıssın bız ne desek tam olmaz yorum gıbı olur gıt erasmus ofisine ya da ogrencı ıslerıne derdını anlat kesın sonucu ogrenmıs olursun
  39. #29
    Avatar Resmi
    beteeer
    Acemi Watçı
    Mesaj
    39
    Konu
    3
    Karar verdim ve bulgaristana gidiyorum.bana portekiz vebulgaristan secenegi sundular bende bulgaristan dedim (ucuz diye). portekizde baya bir masraf oluyormus neyse hayırlısı olsun. arkadaşlar tercübelerimi buraya yazacağım. hayatın akışı devam ederken sen durursan ......
  40. #30
    Avatar Resmi
    eylul
    Hayalperest Watçı
    Mesaj
    14
    Konu
    0

    tosbaaa Nickli Üyeden Alıntı

    hangi okul senin?
    yatay geçiş yapsam beni alırlar mı:P

    tosbaaa muğla üniversitesi..
  41. Dikkat! Erasmuscular buraya
Etiketler
Konuyu Görüntüleyenler